Огляд гри “Frostpunk”

Жанр стратегій в реальному часі хворіє вже не перший рік. Популярність і масовість даного жанру на початку нульових були обумовлені малими обчислювальними потужностями комп’ютерів того часу, а також відсутністю банального хорошого інтернет з’єднання. Сьогодні гравці вимагають або видовищної картинки з сюжетом хорошої книги, або ж цікавого онлайну, де можна буде помірятися скіллом і фінансовими можливостями з іншими гравцями.

“Frostpunk” – будівельна стратегія, що розробляється інді-компанією “11bit studios”. Остання досить відома своїми працівниками, а також франшизою “This War of Mine”, схожість з якою проглядається в цій грі.

Дії відбуваються в альтернативній реальності 19 століття, коли на Землі починається масовий катаклізм, пов’язаний з різким похолоданням. Спочатку ситуація була прийнятною, проте холод посилювався і з часом жителі Британії були змушені переселитися в Арктику, де питанням похолодання вже давно таємно займалися вчені. Щоб зігрітися люди використовують генератори, які працюють на кам’яному вугіллі. Тільки в Арктиці досить ресурсів для підтримки їх роботи. Навколо таких генераторів будують міста, чим, власне, ми і будемо займатися в ролі управителя, попутно приймаючи нелегкі рішення.

До місця призначення добралися далеко не всі, а якщо бути точніше – поселення становить менше тисячі людей. Додамо до цього практично повну відсутність ресурсів на початковій стадії розвитку, вбивчий мороз і невіру в світле майбутнє жителів. Це і є “Frostpunk”.

Якщо говорити коротко, гравці отримали “SimCity” на максимальному рівні складності, з штучно нагнаною драмою і досить мізерним розвитком. Тут у нас є заводи, шахти, кухні, ангари, теплиці, намети для жителів та інші принади містобудування, проте вся система зведена до відомого вже роками принципу. Відмінною особливістю гри є те, що кожен житель має своє ім’я, історію, проблеми і особисте життя в цілому. Тут утворюються сім’ї і відносини між ними, проте все це втрачає свій сенс якщо врахувати чисельність населення, так як на умовну одиницю “Людина” стає абсолютно плювати, коли мова заходить про виживання цілого поселення. Звідси і деякі пафосні вибори, перед якими гравця ставлять розробники. Ховати трупи людей, або залишати їх тіла для подальшого споживання, що може знизити дух жителів; відправляти дітей працювати, або просто утримувати їх, що неодмінно призведе до втрати ресурсів; змушувати людей працювати цілодобово, або відправити їх відпочивати, що призведе до зниження температури і бунтів з боку жителів? Мало того, що вони занадто драматичні, так ще й абсолютно ілюзорні. Що б гравець не обрав, в будь-якому випадку він понесе збитки або з боку ресурсів, або з боку довіри народу. Правильного вибору немає, від дій залежатимуть тільки показники “Невдоволення” і “Надії” поселення. Якщо невдоволення зросте до максимального значення, або ж надія громадян впаде в нуль, нас випруть з міста і залишать помирати від холоду, на чому гра закінчиться.

Крім морального вибору, гравець постає перед поліпшенням технологій поселення у відповідному вікні. Всі вони різноманітні і знадобляться на певній стадії розвитку.

Для реіграбельності (в цій дії я дуже сумніваюся) існує кілька сценаріїв, метою яких залишається виживання, однак в трохи інших, специфічних умовах.

У чому ж проблема “Frostpunk”? Все досить просто. Приклавши всі зусилля до створення непотрібної “деталізації” населення, неіснуючої системи вибору і красивої графіки, розробники забули про те, що 20 годин середнього проходження гри дивитися в одну і ту ж точку, ще й на вкрай малій території землі, досить нудно.

 Підсумок: “Frostpunk» – не RTS, якою вона повинна була бути. Це маленька частинка геймплейних складових повноцінної стратегічної гри, але не самостійний проект. “Frostpunk” просто нудний. “Порадити любителям жанру…” вони відвернуться від нього і підуть в старі добрі RTS початку нульових, які пропонують гравцеві набагато більше різних механік.

Платформи: Play Station 4, Xbox One, Microsoft Windows

Огляд гри “Frostpunk”